اس ام اس عاشقانه و جملات زیبا

اس ام اس عاشقانه و جملات زیبا

اس ام اس عاشقانه و جملات زیبا

اس ام اس عاشقانه و جملات زیبا

علم برای خوشبختی چه معنایی دارد؟

خوشحالی برای من به یاد آوردن زمانی است که با یک دوست در رستوران هر چه دوست داشتیم سفارش دادیم و تا می‌توانستیم خوردیم، یا زمانی که بعد از اجرای‌ تئاترمان یک تشویق درست و حسابی نصیب‌مان می‌شود. شاید تصور من از شادی با سلیقه‌ی شما متفاوت باشد، اما محرک‌های خوشحالی درونی هستند و تعیین مقیاس‌های بیرونی برای آنها کار مشکلی است‌‌.

خوشبختی چیست - پیدا کردن خوشحالی

خوشحالی با افسردگی چه ارتباطی دارد؟

من از شاون آکور، نویسنده‌ی پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۰ به نام «مزیت خوشحالی» و مؤسس سازمان تحقیقات مثبت و GoodThinkInc، سؤال کردم که افسردگی چطور با خوشحالی در ارتباط است و او پاسخ داد:
«وقتی در هاروارد درس می‌خواندم مدت دو سال افسرده بودم. خوشحال نبودن بر عکس خوشحال بودن نیست و خوشحال نبودن هم همیشه بد نیست. مخالف خوشحالی، بی‌احساسی است. یعنی از دست دادن آن شور و لذتی که وقتی به سمت جلو پیش می‌رویم باید احساسش کنیم.»


با ۴۰ درصدی که داریم چه کار کنیم؟

خوشحالی یک حس درونی است، پس محرک‌های آن هم درونی هستند. شما باید خودتان چیزهایی که خوشحال‌تان می‌کند را پیدا کنید. ممکن است این چیزها برای شما پیدا کردن شغل آرزو‌های‌تان، عاشق شدن یا شروع کردن یک سرگرمی جدید باشد.


چطور می‌توان خوشحالی را اندازه گرفت؟

آیا واقعا راهی هست که بتوان آن را اندازه گرفت و از لحاظ علمی مورد مطالعه قرار داد؟ بله. محققان معتقدند که روش این کار، یک بررسی صادقانه از حالت خوشحالی خودمان است.


معنای واقعی خوشبختی چیست

بدون پیدا کردن یک معادل برای خوشبختی نمی‌توانید آن را معنا کنید؛ همچنین شما هرگز نمی‌توانید آن را طوری توصیف کنید که همه با شما موافق باشند.

کلید درک احساساتی مانند خوشحالی، آزمایش کردن، تجربه کردن و اگر دقیق‌تر بگویم علم است. اطلاعات موجود درباره‌ی «خوشحالی»، در مقایسه با «ناراحتی» بسیار ناچیز است.

بیایید با خودمان روراست باشیم؛ مغز ما که هنوز کاملا تکامل نیافته، درگیر تلاش برای به دست آوردن درک درستی از دنیای مدرن است. سازگار شدن با دنیای دیجیتال اتفاقی بوده است که به طور طبیعی و در سیر تکامل، باید صدها هزار سال طول می‌کشیده اما طی تنها چند دهه به انجام رسیده است. وقتی مغز با تکنولوژی ارتباط برقرار می‌کند، می‌تواند به آن بسیار وابسته یا معتاد شود.

همانطور که احتمالا واضح است، همه دوست دارند خوشحال‌تر باشند و این روزها بیشتر از هر زمان دیگری مردم به شادی احتیاج دارند، چون تحقیقاتی که انجام شده به ما می‌گوید که افسردگی یکی از عوارض جانبی زندگی مدرن ماست.